Budite odgovorni logo

Nauči kako pomoći.

COVID 19

Puno je stvari koje možeš učiniti za brigu o sebi. Kao što pazimo na svoje tjelesno zdravlje, treba paziti i na svoje mentalno zdravlje. Zapravo je to dvoje usko povezano i nedjeljivo.

Također pozivamo vas mlade da s nama podijelite svoje ideje, preporuke i iskustva.

Podijeli ovo s prijateljima i obitelji!

screenshot-1
Brinem o mentalnom zdravlju.
screenshot-2
Učim od kuće.
screenshot-3
Provjeravam kako su moji najbliži.
screenshot-4
Držim socijalnu distancu, ali ostajem povezan.
screenshot-5
Na društvenim mrežama dijelim točne informacije.
screenshot-6
Šaljem ohrabrujuće poruke onima kojima je teško.
screenshot-7
Zovem one koji su u izolaciji.
screenshot-8
Slušam glazbu, čitam knjige ili igram igrice.
screenshot-9
Jedem zdravo i vježbam.
screenshot-10
Pomažem braći ili sestrama u učenju i zajedno se igramo.
screenshot-11
Ne izlažem sebe ili druge riziku.
screenshot-12
pokazujem drugima kako ispravno prati ruke.
screenshot-13
Pratim UNICEF i WHO na društvenim mrežama.
screenshot-14
Upozoravam kad se dijele netočne informacije.
screenshot-15
Protivim se stigmatizaciji i diskriminaciji.
screenshot-16
Ostajem kod kuće i time štitim sebe i druge.

Zašto je tvoja pomoć bitna?

Unicef logo
Ljudi širom svijeta poduzimaju nužne korake kako bi zaštitili sebe i svoje obitelji od koronavirusa (COVID-19) te kako bi pružili podršku svojim zajednicama i spriječili širenje zaraze. Mnogi ljudi dijele informacije o virusu i načinima zaštite od virusa, ali nažalost, nisu sve informacije točne. Krive informacije i nedostatak informacija tijekom zdravstvene krize mogu potaknuti širenje paranoje, straha i stigmatizaciju oboljelih te mogu dovesti do toga da ljudi nisu zaštićeni ili da čine ono što može štetiti drugima ili njima samima. Zbog pojave virusa, mnogi se osjećaju zabrinuto, izolirano, usamljeno i pod stresom. U ovome trenutku, dizanje svijesti, izgradnja solidarnosti, međusobna podrška i dobrota važniji su nego ikad. Nadahnuti djelima mladih širom svijeta, pripremili smo niz aktivnosti u kojima svatko može sudjelovati kako bi se pridružio borbi protiv stigmatizacije i širenja krivih informacija te kako bi promicao podršku zajednice i duh zajedništva.
Također pozivamo vas mlade da s nama podijelite svoje ideje, preporuke i iskustva.

Pišite nam na:

portalzamlade@demografijaimladi.hr

Za više informacija o bolesti COVID-19 posjetite mrežnu stranicu UNICEF-a i WHO - a.

Važni podsjetnici

 

 

 

Briga o sebi, o svom mentalnom zdravlju i vlastitoj dobrobiti, pomoći će ti da se osjećaš bolje.

Budući da postoji puno strategija samopomoći, svatko bi trebao za sebe otkriti ono što mu najbolje pomaže i odgovara. Važno je pronaći stvari u kojima uživaš. To može biti čitanje, slušanje glazbe, sportske aktivnosti.. Važno je samo da tebi donosi ugodu i zadovoljstvo.

Postoje različite strategije brige o sebi koje nude različita savjetovališta, ustanove za brigu o djeci i mladima. Pokušaj pronaći i isprobati ono što bi na tebe najbolje djelovalo. Bilo bi dobro napraviti neki plan u kojem ćeš svaki dan izdvojiti vrijeme za sebe i raditi ono što te istinski veseli. Svakako je dobro to podijeliti s nekim, razgovarati s drugima o tome što oni čine te na taj način možda otkriješ i nešto što bi pomoglo tebi samom.

Planiranje samopomoći

Stvaranjem plana samopomoći bit ćeš u stanju prepoznati aktivnosti koje možeš koristiti za podršku mentalnom zdravlju. Možeš raditi tjedni ili mjesečni plan, ovisno o svom rasporedu i prioritetima.

Ako brigu o sebi podijeliš na više kategorija (fizička, emocionalna, socijalna i praktična) moći ćeš pozitivno utjecati na željenu ravnotežu tijekom cijelog dana.

Postoje razne aktivnosti koje se predlažu, a koje su pomogle mladim ljudima kada su se osjećali tjeskobno i slabo. Ako ti nešto pomaže, nastavi to raditi. Ako ne, probaj nešto drugo.

Vjerojatno već imaš neke zamisli o tome što bi htio probati. NA TEBI JE!

Person

U redu je biti nesiguran:

Ako vas netko pita nešto o bolesti COVID-19, a vi niste sigurni, ne pogađajte. Recite da ne znate i
uputite ih na provjerene izvore kako bi dobili detaljne i najnovije informacije: