Budite odgovorni logo

podijelite na društvenim mrežama

Komunikacijske vještine

 

Upisom u osnovnu školu započinje naše formalno obrazovanje koje se kasnije proširuje u srednjoj školi i na fakultetu. Formalnim obrazovanjem stječemo različita znanja za ona područja kojima se želimo baviti, ali uz ta znanja bitan su faktor i vještine po kojima se pojedinci razlikuju i upravo su ono što poslodavci najviše traže.

 

Pixabay

Riječ je o soft vještinama ili soft skills, odnosno vještinama snalaženja u društvenim situacijama, vještinama razumijevanja drugih i onoga što drugi traže od nas, te o načinu komunikacije ili uklapanju u neku sredinu. Naš  profesionalni, osobni i društveni razvoj ovisi  o ovim vještinama.  Sve navedeno poslodavci najviše gledaju prilikom odabira kandidata za posao, upravo nas način na koji djelujemo u kolektivu, način na koji razgovaramo i kako se odnosimo s nepoznatim ljudima izdvaja iz većine. U nastavku pročitajte više o komunikacijskim vještinama i kako ih uvježbati do savršenstva.

Kada čujemo riječ „komunikacija“, prvo nam pada na pamet lijepo, artikulirano verbalno izražavanje. Naravno, to je vrlo važno, ali postoji nešto još važnije, a to je aktivno slušanje. Cilj aktivnog slušanja je „ući u tuđe cipele“, što znači pokušati shvatiti stavove svog sugovornika. Na taj se način razvija empatija prema drugome i razbijaju se moguće predrasude te se mogu bolje i racionalnije složiti argumenti za nastavak komunikacije.

Unsplash

Znamo kako se često komunikacija manifestira i kao rasprava, što može probuditi brojne emocije. U komunikaciji, posebice onoj poslovnoj, vrlo je važno naučiti kako emocije ostaviti po stranice, posebice kada se radi o emocijama kao što su strah, ljutnja ili tuga. Kada emocije prevladavaju može se dogoditi upravo suprotno od onoga što smo htjeli postići razgovorom te nas nitko neće shvatiti ozbiljno. U takvim situacijama, strpljenje i hladna glava su ono što nam treba.

Pixabay

Tu je još i neverbalna komunikacija, jedan od presudnih elemenata u komunikaciji. Važno je odavati dojam samouvjerenosti, ali ne i bahatosti. Osim s pravilnim držanjem, smirenošću i umjerenim pokretima tijela, samouvjerenost stječemo i  odmjerenim glasom i jasnim stavovima. Ne smijemo zaboraviti ni na pravilno disanje, kontakt očima, nasmiješeno i prijateljsko lice, ali svakako trebamo zaboraviti na mahanje rukama, cupkanje ili bilo što čime pokazujemo nervozu.