Budite odgovorni logo

podijelite na društvenim mrežama

“Odradit ću to sutra.” – kako zaustaviti odgađanje obveza?

 

Izvor: Unsplash

 

Ako ste i vi jedni od onih koji čekaju zadnji tren za rješavanje zadaće, pripremu ispita ili izradu prezentacije i gotovo uvijek vam nedostaje samo taj još jedan dan da napravite sve kako treba, u nastavku pronađite nekoliko korisnih tehnika koje vam mogu pomoći da riješite obveze na vrijeme.

Svi se ponekad nađemo u situaciji da odgađamo svoje obveze za sutra, a kada dođe sutra ponovo pronađemo neki izgovor i odgodimo za idući dan i tako sve do posljednjeg trenutka. Iako mnogi dobro funkcioniraju pod stresom, ipak je puno bolja opcija rješavati zadatke na vrijeme.

Prvi razlog zbog kojeg odgađate obveze je stres. Iako vam se možda ne čini tako, upravo vas stres koči u rješavanju obveza. Radi se o stresu ili strahu da ćete pasti ispit ili da je zadatak koji morate ispuniti pretežak za vas.  Prirodni odgovor našeg mozga je da nas čuva od opasnosti. Upravo to i čini kada kažete „Napravit ću to kasnije“. Stoga, poradite na opuštanju svojih misli i budite objektivni u pogledu onoga što zapravo trebate obaviti.

Isprva se pisanje rasporeda i organiziranje svake minute u danu može činiti zastrašujućim, ali bez organiziranog dana vrlo je teško postići učinkovitost u rješavanju zadataka. Zapišite svoje obveze, kategorizirajte ih prema vremenu i prioritetu i ne zaboravite na vrijeme za odmor. Kada ispunite obvezu označite ju kao završenu to će vam biti dodatni poticaj i motivacija da nastavite dalje.

Korištenje različitih metoda može biti izvrstan način održavanja aktivnosti rada i učenja tijekom dana. Krajnji je cilj svake tehnike je smanjiti ukupni stres prilikom izvršenja zadataka, a jedna od korisnih tehnika je Pomodoro tehnika. Evo kako funkcionira:

  • radite 25 minuta
  • napravite pauzu od 5 minuta
  • ponovite isti postupak 4 puta
  • nakon 4.ciklusa napravite dužu pauzu od 30 minuta

Stvorite rutinu. Stvaranje rutine je super način da svoj posao obavite na vrijeme, a odnosi se na zbir dnevnih navika koje imate tijekom dana. Primjerice, možete razviti rutinu u kojoj svakodnevno radite zadaću u isto vrijeme.

Također, važno je da zadatke podijelite na manje dijelove.  Završavanje manjeg dijela dat će vam osjećaj kompletiranja i izbjeći ćete zamku koja uzrokuje stres kada ostavite nezavršeni posao.

Dakle, smanjenje ukupnog stresa ključno je za zaustavljanje odgađanja. Tu vam uvelike može pomoći i to da posao pretvorite u zabavu. Slušajte glazbu, nagradite se kada završite zadatak, smislite neke zabavne aktivnosti koje ćete raditi kada obavite obveze.