Budite odgovorni logo

podijelite na društvenim mrežama

Intervju s mladim produkcijskim duom- SABMARINE

Instagram/@sabmarine.hr

Kako je nastao Sabmarine?

Jednom (ne tako) davno, prije pet godina na prvoj godini fakulteta nazvali su nas SABMARINE jer smo stalno bili zajedno, u koje god doba dana i noći, na kojem god mjestu, neprekidno i neprestano. Sada nas zovu produkcijski duo jer smo u međuvremenu narasli, završili fakultet i otvorili svoju produkcijsku kuću. I dalje smo neprestano zajedno, ali je taj prijateljski odnos sada dobio predznak poslovnog. SABMARINE produkcija bavi se prvenstveno kulturnim eventima, od kojih se najviše ističu Tabor Film Festival i Drive in kultura. Osim event industrijom, koja doduše nije na dobroj poziciji u ovim vremenima, aktivni smo i u filmskom svijetu (iduće godine snimamo svoja prva dva samostalna filma), a posebnu ljubav gajimo prema plesnom svijetu te nastojimo svake godine izbaciti jednu hit plesnu predstavu. No, svi znamo da se od umjetnosti teško financira samostalni život pa smo aktivni i u nešto komercijalnijem svijetu – volimo producirati reklame, a uskoro se planiramo posvetiti i marketingu. Cilj nam je postati full service kreativna agencija koja bi pokrivala sferu marketinga, no s divizijom koja će biti usmjerena na nezavisnu industriju i razvijati projekte važne za opstanak domaće kreativne industrije.

Instagram/@sabmarine.hr

 Možete li nam reći više o svom projektu drive-in kulture i što nam još planirate predstaviti?

Drive in kultura je projekt koji je nastao prošle godine u jeku pandemije i koji je ujedno i naš prvi profesionalni projekt u sastavu SABMARINE produkcije. Ovim projektom htjeli smo revitalizirati kulturu kada je sve bilo potpuno blokirano. Tada smo bili jedini event koji se događao u Zagrebu. Bili smo iznenađeni što smo mi, još tada studenti, prvi pokrenuli projekt za koji se očekivalo da će biti pokrenut od giganta koji dominiraju na tržištu. Mi volimo reći da su svi tada uživali u godišnjem, a mi smo žudili za nekim adrenalinom. Već smo nakon završenog prošlogodišnjeg izdanja razmišljali kako proširiti projekt i odlučili da ćemo ove godine posjetiti čak tri grada, što nam je na kraju i uspjelo. Ove smo godine osim u Zagrebu (14.-16.05.), gostovali u Puli (28.-29.05.) te u Osijeku (17.07.). Drive in kultura je raznoj publici predstavila specifičan način distribucije sadržaja. Mi nismo obično drive in kino, mi donosimo jedan poseban i potpuni doživljaj, glumce koji vode program, najnovije hrvatske duge i kratke filmove, te glazbeni program. Želja nam je doprijeti do publike koja možda ne prati aktivno nezavisnu kulturu, no koja se ipak prepusti ukoliko je pristup drugačiji. Publike nisu svugdje iste i treba pronaći adekvatan pristup.

Zašto baš produkcija za sve?

Jer smo svestrani i sve nas zanima. S jedne strane u svemu pronalazimo zadovoljstvo, volimo istraživati razne svjetove, upoznavati različite ljude, širiti vidike i znanje. A s druge strane svjesni smo da je teško živjeti samo od nezavisne kulture, od natječaja do natječaja, ovisiti o rezultatima i komisijama. Nekako smo se i prilagodili današnjem svijetu gdje svatko ima barem dva posla kako bi si osigurao miran život. Mi imamo jedan posao koji je razgranat na njih sto. Ponekad zna biti naporno, pogotovo zato jer se često sve događa u isto vrijeme, ali iz svakog projekta izađemo bogatiji za tisuću i jedno novo iskustvo. Eto, upravo zato se bavimo i nezavisnom kulturom i komercijalnim projektima, jednako ćemo dobro napraviti film ili predstavu i osmisliti odličan happening ili digitalnu kampanju.

 Kakvi su komentari publike na vaše dosadašnje projekte?

I dobri i loši, s time da ipak prevladavaju oni pozitivni koje volimo čuti, ali ne bježimo ni od negativnih, njih cijenimo. Naša publika nisu tipični kulturnjaci, želja nam je doprijeti do drugačije publike, vidjeti što njih zanima, kako oni doživljavaju projekte, uspostaviti neku novu komunikaciju s njima. Naši su projekti iz tog razloga uvijek spoj nespojivog, ali sa stilom. Ponekad možda ne ispadnu onako kako smo zamislili, ali zadovoljni smo kad na našim projektima vidimo ljude koji primjerice nikada ne idu u kazalište. Onda je to za nas uspjeh i sretni smo.

 Kako je studij na ADU potaknulo vaše kreativno djelovanje?

Moramo priznati da smo kreativniji sada no što smo bili za vrijeme studiranja. Tada smo imali toliko projekata pod sobom da nismo znali gdje nam je glava, a o kreativnosti nismo ni razmišljali! Ipak, ADU nam je donijela beskrajnog iskustva i poznanstva koje sad koristimo i bez kojih ne bismo mogli ostvariti sve ovo što smo do sad kreirali. Akademija je prepuna kreativaca, to je jedan čudesan svijet u kojem se mnogi znaju izgubiti. Zato bismo mi voljeli biti prvi kontakt mladim umjetnicima, prvo polazište za realizaciju projekata, hub za mlade kulturnjake s kojima ćemo stvarati novi val umjetnosti.

 Što mislite da mladima nedostaje po pitanju kulture i zabave u Hrvatskoj?

Kulturnih i zabavnih sadržaja ima na pretek, no kulture i zabave u sinergiji, pod zajedničkim nazivnikom, nedostaje. Prije godinu dana smo pokušali upravo to, spojiti kulturu i zabavu. Organizirali smo kasnovečernju plesnu predstavu koja se bavi clubbingom i nakon završene predstave publiku prepustili vlastitim plesnim pokretima u noćnom klubu. Bio je to zanimljiv koncept, reakcije su bile dobre, a bilo je i iznenađenih. Ne smijemo zaboraviti da smo, koliko god se predstavljali suprotno, dosta zatvoreno društvo koje voli živjeti po ustaljenim normama. Novo se teško prihvaća. Drugi problem je nedostatak takvih sadržaja izvan većih gradova. Upravo smo iz tog razloga iskustvo koje nudimo s Drive in kulturom htjeli proširiti i izvan Zagreba. I publika je oduševljena!

 Koji projekt je ujedno i vaš životni san?

U duši smo megalomani pa nam je životni san napraviti event koji će biti spoj audio i vizualnog, happeninga, eventa, filma, glazbe, plesa, nezavisnog i komercijalnog, a koji će posjetiti baaarem 20k ljudi. Još ne znamo što bi taj projekt bio, ali ostvarit će se i to.

Kako teče proces od osnutka ideje do realizacije jednog eventa poput drive-in kulture?

Ne znamo je li proces osmišljavanja najmukotrpniji dio ili najslađi. Projekti započinju beskrajnim razglabanjem i vaganjem. Onda počinjemo zivkati prijatelje i pitchiramo im ideje. Pa se predomislimo, pa smislimo nešto bolje pa kad napokon dođemo do finalnog rješenja (i kad smo već svima dosadili), shvatimo da nemamo dovoljno novaca za realizirati sve što smo zamislili pa sve to okrenemo za 360, formiramo i oblikujemo kako znamo i umijemo s ciljem da kreiramo proizvod koji bismo i mi sami voljeli posjetiti/pogledati/doživjeti. A za sebe smatramo da smo jako, jako zahtjevna publika…

 Kako je to biti mladi poduzetnik u Hrvatskoj, posebno na području umjetnosti?

Pa… Često razmišljamo da smo odabrali najteži posao na svijetu. Biti poduzetnik u Hrvatskoj je izuzetno komplicirano, a poduzetnik u kulturi je svakodnevni izazov. Sami smo si ga odabrali pa se ne možemo žaliti, ali slobodno možemo reći da imamo najteži, ali i najljepši posao na svijetu.

Imate li nešto za dodati?

Ako vam i dalje nije jasno čime se bavimo, uronite u našu web stranicu i naš mali kreativni svemir.

 

Uredništvo Mladihr.hr